23 Mart 2014 Pazar

ÖZGEÇMİŞİM

Ben 1993 yılında Türkiye'nin 39° enlemi ve 41° boylamında yer alan Türkiye'nin 4.Doğu Anadolu'nun ise en büyük şehri olan Erzurum'da dünyaya geldim.Erzurum yüksek bir ovaya kurulmuştur.Bu ovanın yüz ölçümü 870 km2 deniz düzeyinden yüksekliği ise 1750-2000 m yüksekliğindedir.Babamın işi nedeniyle Yıldızkent'e yeni adıyla Palandöken'e taşındık ilk,orta ve lise eğitimimi burada tamamladım.Erzurum'da kışlar çok sert yazlarda yağışlı geçer.Kışlar sert geçse de Erzurum insanının içi çok sıcaktır.Erzurum'da yetişen başlıca tarım ürünleri ise şunlardır;patates,ayçiçeği,şeker pancarı,buğday,arpa,armut,elma,erik,ceviz,vişne,ayva,kayısı vb. Erzurum kış turizminde önemli bir yer tutar 3176 m yüksekliğindeki Palandöken kayak merkezi ve kandilli kayak merkezi ve konaklı kayak merkezi bulunmaktadır ayrıca Türkiye'de ilk  curling (körling) sahasıda Erzurum'da yer almaktadır.2011 Üniversiteler arası kış olimpiyatlarına ev sahipliği  yapmıştır.Erzurum'a 120 km uzaklıkta bulunan tortum ilçesinde 48 m yükseklikten akan dünyanın en büyük üçüncü şelalesi bulunmaktadır.Muğla'da Sosyal bilgiler okuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder